Aineistot

Meille voit lähettää joko valmiin painoaineiston tai kertoa toiveesi. Halutessasi hoidamme materiaalit avaimet käteen-periaatteella – ideoinnista, valmistamiseen, jakeluun, pystytykseen ja purkamiseen – tai jotain siltä väliltä. Joskus riittää pelkkä logon oikea asemointi. Miten voisimme auttaa sinua?

Alempaa löydät aineisto-ohjeemme ja suunnittelupohjat osalle tuotteista.

Tervetuloa tutustumaan aineisto-ohjeisiimme.

Osaava ja kokenut Prepress-osastomme on koonnut sinulle tärkeimmät asiat helpottamaan aineistojesi toimitusta.

TÄRKEIMMÄT

• Konvertoi tekstit
  • Kuvien resoluutio 50 ppi (1:1 koossa)

LISÄKSI

• Tarkista, että työn kaikki tiedostot on tallennettu samaan kansioon.
  • Voit pakata tiedoston, jotta se vie vähemmän tilaa.
  • Yleisohje: aineistoon 25 mm ompeluvara reunoille, myös kuva-aineistoissa.

KÄYTTÄMÄMME OHJELMAT

Adobe CC -paketti

• Mikäli käytät muita ohjelmia, varmista että tiedostot voidaan avata yllämainituilla ohjelmilla. Paras tallennusmuoto on aina ohjelman oma formaatti (esim. Illustratorissa .ai -muoto).
  • Halutessasi laita mukaan esikatselu- tai PDF -kuva tai lähetä paperituloste epäselvyyksien välttämiseksi.

VEKTORIGRAFIIKKA

• Vektorigrafiikka ja logot .ai (Adobe Illustrator), .eps tai .pdf formaatissa.
  • Tarkista, että fontit on konvertoitu ja että overprint -asetus ei ole käytössä.
  • Värit Pantone (PMS) C tai U värikarttojen mukaan. Voit käyttää myös uusia PANTONE+ värejä tai lähettää oman värimallin.

KUVAT

• Resoluutio 50 ppi (1:1 koossa) tai 500 ppi (1:10 koossa).
    • Tätä suurempi resoluutio ei paranna lopputulosta vaan vie vain turhaa tilaa ja hidastaa aineiston käsittelyä.
  • Pöytälippujen ja -standaarien kuvat 200 ppi (1:1 koossa).
  • Kuvien värit joko Pantone PMS, CMYK tai RGB.
  • Sisällytä kuviin mahdollinen ICC -profiili, oletusprofiili on ”Coated Fogra 39”.

TAITTOAINEISTO

• Sisällytä kuvalinkit taittoaineistoon tai talleta samaan kansioon taittoaineiston kanssa.
  • Konvertoi tekstit tai liitä fonttikansio mukaan.
  • Tarkista taittoaineiston overprint -asetus.
  • PDF -tiedostot
    • Toimita aineisto aina natiiviformaatissa, koska jälkikäsittelyiden takia tiedostoihin tehdään muutoksia (mm. lisätään sopivat ompeluvarat).
    • Mikäli lähetät PDF tiedoston, tulee siinä olla valmiina oikeat sauma- ja ompeluvarat. Varmista varat myyjältä tai aineisto@flagmore.fi
    • Fontit tulee konvertoida ja tallettaa tiedosto ilman leikkuumerkkejä Flagmore-Joboption asetustiedostolla.
    • Tarkista PDF-tiedoston overprint -asetus.

TIEDONSIIRTO

• Alle 50 Mb tiedostot: lähetä osoitteeseen aineisto@flagmore.fi
    • Ilmoita viitteenä myyjä nimi
    • Nimeä aineisto selkeästi
  • Yli 50 Mb tiedostot: FTP palvelimelle. FTP-tunnukset ja ohjeet saat myyjältä tai aineisto@flagmore.fi

Toivomme että näistä ohjeista oli sinulle apua.

Suunnittelupohjia tuotteisiimme:

Beach flags -pohjat
Beach signs -pohjat
Sulkawinder-pohja
Winder-pohja

Suomen lippujen historia -näyttely

Suomi 100 vuotta, liputusta jo 200 vuotta

Suomen tasavallan 100-vuotisjuhlavuonna 2017 Flagmore Group haluaa esitellä näyttelyllä liputuksen kehitystä ja perinteitä Suomessa 1800-luvun alusta nykypäiviin. Näyttely keskittyy nimenomaan käytössä olleisiin lippuihin.

Liputtaminen on kautta aikojen koettu tärkeäksi jokaisen oikeudeksi. Lippu korostaa vapautta ja loukkaamattomuutta, ja on itsenäisyyden ja suvereniteetin kansallinen symboli. Suomi on nuori valtio omalla, pitkällä historialla: ensin osana Ruotsin kuningaskuntaa vuoteen 1809 asti, ja sitten autonomisena suuriruhtinaskuntana Venäjän keisarikunnassa vuosina 1809-1917.

Useissa maissa käytetään vain yhtä kansallislippua, mutta kansallislippuja voi olla myös useampia eri käyttötarkoituksiin. Suomessa käytössä olevat liput ovat:
• Kansallislippu/kauppalippu
• Valtiolippu,
valtion virastot ja yhteisöt sekä alukset
• Kielekkeinen valtiolippu,
sotilasrakennukset ja puolustusvoimien alukset

Tällä hetkellä näyttely on esillä NJK:n tiloissa Koivusaaressa 8. lokakuuta asti.

Finland 100 år, redan 200 år av flaggning

Med anledning av republiken Finlands 100-årsjubileum år 2017 vill Flagmore Group presentera med denna utställning flaggningens traditioner och utveckling i Finland från tidigt 1800-tal fram till nutid. Utställningen fokuserar på de flaggor som i verkligheten var i bruk under olika tider.

Att flagga anses som varje mans rätt sedan långt tillbaka i tiden. Det står för frihet och integritet men utgör också en nationell symbol för självständighet och suveränitet. Finland är en ung nation med egen, lång historia som en del av kungariket Sverige fram till år 1809 och som ett autonomt storfurstendöme under kejsardömet Ryssland åren 1809-1917.

I vissa länder används en och samma nationalflagga i alla sammanhang. Andra stater har tre eller flera flaggor, som alla är nationsflaggor men som har speciella användningsområden. I Finland används:
• Nationsflagga/handelsflagga
• Statsflagga,
för statliga ämbetsverk och institutioner
• Krigsflagga,
för militära byggnader och försvarsmaktens fartyg och båtar

Utställningen visas på NJK, Björkholmen till 8 oktober 2017.

Kiinnostuitko?
Ota yhteyttä ja kysy lisää tai pyydä tarjous:

tai